חדשות | דעות | בלוג

עדכונים שוטפים על כל מה שחם

סט תפילין לחתן

מאמר סט תפילין לחתן

תפילין הם אחד מסמלי היהודית, אשר מחברים בין האדם לבין השם הקדוש. הם מורכבים משני תפילין – תפילין של ראש ותפילין של זרוע. בזמן החופה בחתונה, חתן עוטף את התפילין של ראש ומניח אותם על ראשו, במקום פרוכות השער. הוא אומר ברכה, ומתחיל לתפילת השחר.

התפילין של ראש מכילים ארבע פרשיות מכתבי הקודש: קריאת שמע, והתיחה, פרק אחד מתוך עשרת הדיברות, ופסוקים מתוך פרשת תפלין. התפילין של זרוע מכילים פסוקים מתוך הפרשה "קדש לי כל בכור פטר כל רחם" מספר שמות.

מאמר סט תפילין הוא מהמאמרים שנאמרים בעת עטיפת התפילין. משמעות המאמר היא האמונה בחדות ה' – שיש רק אל הקדוש ברוך הוא ואין עוד, אפילו לא דברים עליונים או תחתונים חוץ ממנו. בעת עטיפת התפילין, החתן אומר את המילים "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד", כולל את שם ה', ונושא אותן אל לבו בכוונה מתוך אמונה ואימה.

עטיפת התפילין תורה מעשה עתיקה וחשובה בעם ישראל, והיא מזכירה לנו את חובתנו כעם הברית לשמור ולעשות את מיצות ה' ואת תורתו. בעזרת התפילין, אנו מתקרבים יותר אל השם הקדוש ומתחברים לרגעי ניצוץ האמת האלוהית בתוכנו.

לסיכום, תפילין הם סמל עמוק וקדוש בחיי היהודי, שמתקרב אותנו לאל המייסד ומתחבר בינינו לבין ה' במעשה התפילה. מאמר סט תפילין מעניק לחתן את הזכות להתחבר לשם הקדוש ולהביע את אמונתו ועצמותו הרוחניות בתוך התפילה.

סט תפילין לחתן

שתף

כל החדשות

רוצה לחדש לנו?

כתבו לנו חדשות, כתבות או מאמרים ונשמח לפרסם אצלנו באתר את הכתבות הרלוונטיות

דילוג לתוכן