פיתוח מוצרים הוא תהליך קרדינלי להצלחה של כל עסק. במהלכו, נעשית עבודה יסודית על רעיונות, מחקר שוק, תכנון, ועיצוב מוצר חדש. המטרה היא ליצור מוצר שמספק מענה על צרכים ספציפיים של קהל היעד, תוך חידוש ויצירת יתרון תחרותי בשוק.
### שלביו השונים של פיתוח מוצרים
פיתוח מוצרים כולל מספר שלבים עיקריים. בראשיתו, נמצא שלב ההגדרה שבו יש להבהיר את הצרכים והבעיות שהמוצר החדש אמור לפתור. בשלב זה, נדרשת התמקדות בצריכת השוק ובדרישות הלקוח. הכוונה היא לאפיין את הקהל שאליו מיועד המוצר ולבצע מחקר מעמיק על המתחרים והטרנדים בשוק.
לאחר מכן, בשלב התכנון והעיצוב, מתחילים לפתח אב טיפוס של המוצר. כאן חשוב לתכנן היטב את תהליך היצור, והקפיצים של המוצר, תוך שמירה על עלויות סבירות